google-site-verification: google5f28debd4114d5a6.html

22 Mart 2018 Perşembe

Sarık Poğaça



Gerçekten çok ama çok nefis bir poğaça tarifim var.Bu aralar sürekli yaptığım puf puf yumuşacık bu poğaçaların tarifi şimdi sizlerler.Hamur ölçüsü size biraz fazla gelebilir.Bu ölçülerle yaklaşık 2 tepsi çıkıyor.Ben kalabalık misafirim olduğu günlerde böyle bir hamur yapıp birkaç çeşit hamur içi yapmayı seviyorum.Mesela bu hamurun bir kısmıyla da kavurmalı pide yapmıştım.
Bardak ölçüsü 250 ml dir
Sarık Poğaça
Malzemeler:
  • ·         2 su bardağı ılık süt
  • ·         1 su bardağı sıvıyağ
  • ·         1 su bardağı ılık su
  • ·         2 yumurta (1 tanesinin sarısı üzeri için)
  • ·         1 paket yaş maya
  • ·         2 yemek kaşığı toz şeker
  • ·         1 ,5 tatlı kaşığı tuz
  • ·         Aldığı kadar un
  • ·         Aralarına sürmek için Yumuşak tereyağı

Yapılışı:
1.       Tüm sıvı malzemeleri yoğurma kabına alıp içine maya ve toz şekeri ekleyin.Maya eriyene kadar karıştırıp 15 dakika kadar mayanın aktifleşmesi için bekletin.Yavaş yavaş un ekleyip hamur toparlanmaya başlayınca da tuzunu ekleyin.Hamuru 5-7 dakika kadar iyice yoğurun.(çok un ekleyip sert bir hamur yapmayın.Hafifi ele yapışan ama aynı zamanda toparlanmış bir hamur olsun)Hamurun üzerini örtüp ılık bir yerde (ben hafifi ısıtılmış fırının içinde mayalandırıyorum) mayalandırın.
2.       Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp elinizle yuvarlayın.Tüm hamura aynı işlemi uygulayıp bir kenarda üzeri örtülü olarak bekletin.
3.       Bir bezenin üzerine bir çay kaşığı kadar tereyağı koyup,yağında yardımıyla elinizle pasta tabağı büyüklüğünde açın.Rulo ieklinde sarıp Elinizle yuvarlayarak hamuru biraz uzarın.Daha sonra kendi etrafında dolayarak sarık şekli verin.Tepsiye yerleştirin.Tüm hamura aynı işlemi uygulayın.
4.       Mayalanmaları için ılık bir yerde 40-45 dakika kadar bekletin.(ben ılık fırında bekletiyorum)Üzerlerine yumurta sarısı sürüp önceden 180 c ayarlanmış fırında kızarana kadar pişirin.
Afiyet Olsun…

0 yorum:

Bunlar da ilginizi çekebilir