google-site-verification: google5f28debd4114d5a6.html

6 Ocak 2014 Pazartesi

Krem Şantili Meyveli Kek - Muhteşem Kek

             Meyveli bir kek yapmaya karar verdiğim günlerden birinde öncelikle kendi kek tariflerime kuru meyve ekleyip nasıl olduğunu denedim.Sonuç güzel olsa da yinede internetten değişik meyveli kek tarifleri aramaya koyuldum.Müge hanımın krem şantili meyveli kek karışımını okuyunca tarifin biraz zahmetli olduğuna (özellikle üç tane çırpma kabı ile ne kadar çok bulaşık çıkıcağını düşününce...)kanaat getirince önce vazgeçtim ama daha sonra yılmak yok deyip kendimi mutfağa attım.Krem şantili poğaçalar kurabiyeler duymuştum ama krem şanti ile kek yapıldığını ilk defa görmüş ve denemiş oldum.Sonuç mu ? Sonuç mükemmel.Bir kek bu kadar mı güzel olur.İçinde olan krem şantisinden midir yoksa kuru meyvelerin güzelliğinden midir bilemiyorum ama bu kekin favorilerim arasında olduğunu rahatlıkla söyleyebilirim.Şimdi sırada bu keki değişik versiyonlarda kullanmaya geldi (Kakaolu,Limonlu,portakallı gibi)
Bir kaç küçük değişiklik ile işte tarif.....
Meyveli Kek

Malzemeler :
  • 4 yumurta 
  • 1,5 bardak toz şeker
  • yarım bardak sıvıyağ
  • 2,5 bardak un 
  • 1 paket kabartma tozu 
  • 1 paket vanilya 
  • 1 bardak kuru meyve karışımı 
  • 1 paket sade krem şanti 
  • 1 bardap soğuk süt (krem şantiyi hazırlamak için)
Yapılışı :
  1. Fırını 180c ayarlayın.
  2. 3 tane çırpma kabı hazırlayın.Süt ve krem şantiyi çırpıp hazırlayın.Yumurtaların sarılarını ve beyazlarını ayırın.Yumurta beyazlarını bir çimdik tuz ile kar gibi olana kadar iyice çırpın.Yarım bardak toz şekeri yumurta aklarına ekleyip çırpmaya devam edin.Yumurta sarılarını 3 yemek kaşığı sıcak su ve kalan 1 bardak şekeri ekleyip rengi açılıp kabarana kadar iyice çırpın.Sıvıyağı da ekleyip tekrar karıştırın.
  3. Yumurta sarılarına hazırladığımız krem şantiyi ve yumurta aklarını ekleyip mikserin düşük hızıyla (veya elinizle)karıştırın.Daha sonra un,vanilya ve kabartma tozunu karışıma eleyin.Hamurun sönmemesine dikkat edip yavaşça karıştırın.Kuru meyveleri ilave edin.Yağlanmış ve unlanmış kek kalıbına hamuru boşaltın.
  4. Fırına verip 45 -50 dakika pişirin.Kürdan batırıp pişip pişmediğini kontrol etmeyi unutmayın.
Afiyet Olsun ...

11 yorum:

mutfağımdanesintiler dedi ki...

Harika gozukuyor. Meyveli keklere bayilirim. Elinize saglik. Sevgilerime :)

Emine Rüzgar dedi ki...

meyveli keki çok severim.ellerine sağlık canım muhteşem olmuş. :) sevgilerimle

*mehtap dedi ki...

güzel bir kek olduğu belli, eline sağlık.

kalpkurabiye dedi ki...

nefis görünüyor kesinlikle..
ellerine sağlık canım..
afiyetle..

tatlı sefam dedi ki...

bende deneyeeğım elınıze sağlık

Lezzetli Sanatlar dedi ki...

Lezzetli olduğu fotoğraflardan belli...
Ellerinize sağlık, afiyet olsun.

mutfagabuyrun dedi ki...

şimdi çayın yanında olsada yesem dedim canım.ellerine sağlık.sevgiler.

Adsız dedi ki...

Kek kalıbınız hangi boy

TuruncuTatlar dedi ki...

çok güzel gözüküyor canım ellerine sağlık seni takibe aldım bende beklerim sevgiler..

FATMA ÇELİK dedi ki...

Kek kalıbı 25 cm lik

sinem elik ertan dedi ki...

ellerinize sağlık çok güzel görünüyor :) bloğunuzu uzun zamandır takip ediyorum artık sadece izlemeyi bırakıp kendi bloğumu yazmaya başladım :)beklerim http://ufakmutfakta.blogspot.com/

Bunlar da ilginizi çekebilir