google-site-verification: google5f28debd4114d5a6.html

2 Ocak 2014 Perşembe

Kupta Yaş Pasta



Pasta yapmaya karar verip de kekim beni hüsrana uğratınca ortaya çıkardığım bir tatlıdır kendisi.
Tepsiye yapışan keki çıkarmaya çalışırken kek paramparça olunca elimdeki malzemelerle bir süre bakakaldım.Daha sonra bunları nasıl değerlendireyim derken böyle bir tatlı yapmış oldum.Tatlıyı yiyenler çok beğendi.Özellikle en altta olan cremolenin lezzeti meyvelerle birlikte bir harika oldu.

Kupta Yaş Pasta 

Malzemeler :
Kek için köstebek pastanın tarifi kullandım
Krema İçin 
  • 1 litre süt
  • 2 yemek kaşığı nişasta
  • 2 yemek kaşığı un
  • 5 yemek kaşığı toz şeker
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket toz krem şanti
Alt kreması için :
  • 1 paket kakaolu cremole + 2 su bardağı soğuk süt
  • Muz ve donmuş ahududu
Yapılışı :
  1. Keki tarife göre hazırlayıp soğutun.Kekin yarısını küp küp doğrayın kalan yarısını ise robottan geçirin.
  2. Kremayı hazırlamak için krem şanti hariç tüm malzemeleri tencereye alıp ocakta pişirelim.Vanilyayı ekleyip ocaktan alalım.Tamamen soğuyunca bir poşet krem şanti ekleyip mikserle iyice çırpın.
  3. crem oleyi soğuk süt ile hazırlayıp bir kenarda bekletin.
  4. Tatlıları hazırlayacağınız kupları hazırlayın.Kakaolu cremole den kupların içine birer kaşık boşaltın.Üzerine küp küp kesilmiş keklerden 5 veya 7 parça ( kupunuzun büyüklüğüne göre) ekleyip elinizle hafifçe bastırın.Daha sonra küp küp doğranmış 2-3 parça muz ve donmuş ahududu ekleyin.Üzerine hazırladığımız muhallebiden 2-3 dolu yemek kaşığı kadar ekleyip kaşıkla üzerini düzeltün.Bu şekilde tüm kupları hazırlayın.Robottan geçirdiğimiz kek parçalarını tüm kuplara pay edin.Bu şekilde dolapta bekletip servis etmeden önce üzerine bir kaç parça muz ilave edin.
Afiyet Olsun ...

8 yorum:

mutfagabuyrun dedi ki...

çok güzel ve şık bir tatlı olmuş canım.ellerine sağlık.sevgiler.

Deniz dedi ki...

Çok hoş bir sunum olmuş. Lezzetlidir eminim. Ellerinize sağlık.
Mutlu yıllar dilerim.

Unknown dedi ki...

Güzel tarifler ve pasta malzemeleri teşekkürler

Unknown dedi ki...

Cok nefis ve güzel görünüyor ilk firsatda deneyecegim .

Unknown dedi ki...

fatoş hala eskiden en alta yorum vardı şimdi yorum yazmayı bulana kadar bilmiyerek 1 google hesabı
ve bir blogger hesabı açtım

fatoş hala ben skype açtım beni
eklermisin resmimde kardeden bir
adam var oyun resmi minecraft yazıyo
samsunda yaşıyorum adım Eren çelik
en baştaki e büyük

kupada kek istiyom çok güzel gözükmüyo
MÜÜÜÜÜÜÜKKKKEEEEMMMMEEEELLLLLL

gözüküyo

FATMA ÇELİK dedi ki...

Tamam kuzu
Söz sengelince sana yapıcam o kupadan

Unknown dedi ki...

fatos hala but mesajı sana yeni playsationumdan yazıyorum
15 tatilde gelicek misininiz
benı skypene ekledınmı

Unknown dedi ki...

kupada pasta cok guzel gorunuyorrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
1 an once yemek ıstıyorum

Bunlar da ilginizi çekebilir