google-site-verification: google5f28debd4114d5a6.html

17 Mart 2016 Perşembe

Alman Pastası


Alman pastasına olan ön yargılarımı geride bırakan bir tarif bu.Nedense mayalı bir hamur ile kremayı birbirine yakıştıramazdım.Puf mu puf,bol kremalı,ve pudra şekeri ile kaplı e daha ne olsun.

Alman pastası
  • 1,5 bardak ılık süt
  • Yarım bardak ılık su
  • Yarım su bardağından biraz fazla pudra şekeri
  • 150 gr tereyağı
  • 3 yumurta 
  • 1 paket instant maya 
  • 1 çimdik tuz
  • aldığı kadar un 
Kreması 
  • 500 ml süt
  • yarım bardak şeker 
  • 2 yemek kaşığı un 
  • 1 yemek kaşığı nişasta 
  • 1 yumurta sarısı 
  • 1 dolu yemek kaşığı tereyağı 
  • 1 paket vanilya 
Yapılışı :

  1. Hamur için gerekli malzemeleri karıştırıp yumuşak bir hamur elde edin.Ilık bir ortamda mayalanması için bekletin.
  2. Kremayı pişirip soğutun.Kaymak tutmaması için arada karıştırın.Mikserle 5-7 dakika çırpıp bir kenarda bekletin.
  3. Hamurdan büyükçe bir parça koparıp merdaneyle biraz unlayarak 1,5 ila 2 cm arası açın.Bir bardak veya hamur kesici ile yuvarlaklar kesip tepsiye yerleştirin.Mayalanması için 40-45 dakika kadar bekletin.180 c ye ayarlanmış fırında kızarana kadar pişirin.
  4. Pişen soğuyan pastacıklarımızı ortadan ikiye kesip arasına kremadan doldurun.Üzerine pudra şekeri serpip servis edebilirsiniz.
Not:Bu hamurdan yaklaşık 24 adet pasta çıkıyor.Biraz fazla olduğu için ben hamurun kalan yarısı ile aşağıda resmi olan açmaları yaptım.

Afiyet Olsun...





4 yorum:

Adsız dedi ki...

Denedim. Çok güzel oldu. Tarifleriniz çok güzel. Teşekkürler.

Adsız dedi ki...

Harika görünüyor...Misafirlerim için akşam yapıp ertesi gün ikram etsem tadında bir değişiklik olur mu?Üzeri için pudra şekeri yerine eritilmiş çikolata kullanılabilir mi?

Adsız dedi ki...

Elinize sağlık nefis görünüyor..Misafirlerim için akşamdan yapıp ertesi gün ikram etsem tadında bir değişiklik olur mu?Üzeei için pudra şekeri yerine eritilmiş çikolata kullanılabilir mi?

FATMA ÇELİK dedi ki...

Afiyet şeker olsun.Tabiki olur ama ben olsam şöyle yapardım.Poğaça ve kremasdını akşamdan hazırlar servşs etmeden öncede krema doldurup süsleyip servis ederdim.Sevgiler
Çikolata ilede gerçekten harika olur

Bunlar da ilginizi çekebilir