google-site-verification: google5f28debd4114d5a6.html

13 Aralık 2013 Cuma

Nefismi Nefis Elmas Kurabiyeler


Bu kurabiyenin resmini ilk gördüğümde dışındaki şeker kaplaması yüzünden biraz endişelenmiştim.Deneyip denememek de tereddüt etmiştim. Kız kardeşim benden önce davranıp bu kurabiyeyi denemiş.Kakaolu kurabiyeleri her zaman beğenmişimdir ama bu kurabiyeye bayıldım bayıldım.Denemenizi tavsiye ederim.
İnstagramda takip ettiğim Mutlu_Muna hanımın tarifidir.

Elmas Kurabiye 
Malzemeler :

  • 225 gr tereyağı 
  • 1,5 su bardağı pudra şekeri 
  • 2 yumurta sarısı
  • 1 paket vanilya 
  • 1 çay kaşığı kabartma tozu
  • 2,5 -3 su bardağı kadar un 
  • 4 yemek kaşığı kakao
  • Üzeri için 2 paket bitter çikolata 
  • Kurabiyeleri batırmak için toz şeker 
Yapılışı :
  1. Fırını 180 c ayarlayın.
  2. Yumuşamış tereyağı ve pudra şekerini iyice çırpın.İçine yumurta sarılarını ekleyerek karıştırın.Kalan malzemeleri de ekleyerek hamuru toparlayın.
  3. Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp yuvarlayın.Her tarafını toz şekere bulayın.Daha sonra ortasını parmağınızla bastırın.Bütün hamura aynı işlemi uygulayın.Yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine yerleştirin.Fırına verip 15-18 dakika pişirin.(fazla pişince sert oluyor dikkat edin)
  4. Bitter çikolatayı benmari usulu eritip soğumuş olan kurabiyelerin üzerlerindeki boşlukları doldurun.Çikolatanın donması için bir kenarda bekletin.
Afiyet Olsun...







9 yorum:

Peygamberim İzinden dedi ki...

Çok nefis görünüyor ellerinize sağlık ve hayırlı bir cuma dilerim sevgiyle kalın :)

Elift dedi ki...

Adı gibi, elmas bir yüzük taşına benziyor, ellerine sağlık, notlarımı aldım hemen...

kitaplarla beslenmek dedi ki...

leziz bir kurabiye gibi . en kısa zamanda deneyeceğim. teşekkürler tarif için. sevgilerimle.

Unknown dedi ki...

ne zamandır denemek ıstedıgım bır tarıf cok guzel olmus elınıze saglık

Unknown dedi ki...

Bu kurabiyler harika!! Ben de bayıldım inanın.. Nefis bir görüntüleri var, ellerine sağlık..

mavii dedi ki...

Bende mutlaka deniycem suan kendimden gectim cunku:))

mutfağımdanesintiler dedi ki...

Bu tarifi gördüğüme çok sevindim şimdi :) İlk fırsatta deneyeceğim. Nefis görünüyorlar. Elinize sağlık. Sevgilerimle :)

kitaplarla beslenmek dedi ki...

Bugün bu tarifi denedim. Sonuç mükemmel. Çok, çok leziz oldu. Artık vazgeçilmez kurabiye tarifim olacak. Tarif için çok teşekkürler.

Adsız dedi ki...

Muazzam görünüyor denemek istiyorum...
adıda pek hoş...
sevgiler

Bunlar da ilginizi çekebilir