google-site-verification: google5f28debd4114d5a6.html

17 Aralık 2013 Salı

Bir Macaron Serüveni.......

             Fransızların pastacılık işinde çok iyi olduğunu düşündüğüm zamanlardan biriydi yine... 
 O şeyler için  "çok zor" diyorlardı. "Aynı tarifi aynı ölçülerle yapıyorsun olmuyor" diyorlardı... "Ayarını tutturmak çok zor" diyorlardı...  Ama bana işlemiyordu :))) .   "Ben de yapabilirim. Neden olmasın? Yapıcam!!!!" (kardeşlerimin beni nitelediği kelimelerden biridir bu)  dedim.   Bu büyük savaşa inanmak istemiyordum. Ta ki bizzat tecrübe edene kadar. Defalarca hüsran ve hayal kırıklığına sebep olan, yumurtaların sıcaklığı, kıvamın sıkmaya uygun olması, doğru sıkma şekli, doğru kurutma meseleleri derken, makaron, nam-ı diğer “Fransız Acıbademi” ile sayısız tecrübe yaşadık. Sonunda, “bu şeyi (galiba) artık yapıyorum” dediğim noktadayım. Eh artık, bu noktada bana düşen bu sevincimi (piyangodan ikramiye kazanmışsınız gibi oluyorsunuz) sizlerle paylaşmak. Benim favorim çikolatalı olanlar. Tarifi tatlı sürprizler programından. Günün özlü sözü de şu olsun: "Makaron ilk denemelerinizin hüsranla sonuçlanabileceği ihtimalini göz ardı etmemeniz gereken bir meseledir" efenim…  Yediğinizde afiyetten nirvanaya ulaşacaksınız ama adettendir söyleyelim. Afiyet olsun :))))

Macaron 

Malzemeler :
  • 75 gr yumurta akı 
  • 30 gr toz şeker
  • 10 kr kakao
  • 90 gr toz badem
  • 150 gr pudra şekeri
  • 1 çimdik tuz
  • Gıda boyası (kakaolu yapmayacak iseniz)
Ganaj Malzemesi (iç kreması)
  • 200 gr krema
  • 200 gr bitter çikolata (dilerseniz hepsi sütlü çikolata da olabilir)
Yapılışı :
  1. Çikolataları incecik doğrayın.Kremayı kaynama noktasına getirip ocaktan alın.Doğranmış çikolataların üzerine boşaltıp çikolata eriyinceye kadar karıştırın.Soğuyup katılaşması için 2 saat bekletin.
  2. Kakao ,badem ve pudra şekerini robottan geçirin.Bir kaba eleyin.Oda ısısındaki yumurta beyazlarını bir çimdik tuz ile çırpın (traş köpüğü kıvamında olmalı)daha sonra toz şekeri 3 defada ekleyip çırpmaya devam edin.Kuru malzemeleri yumurta akına ekleyin.Çok yavaş bir şekilde spatula ile karıştırın.Hamuru sıkma torbasına yerleştirip yağlı kağıt serili fırın tepsisine yuvarlak olacak şekilde sıkın.(aralarında 2-3 cm boşluk bırakmayı unutmayın)Sıkma işlemi bitince tepsiyi hızlıca bir kaç kez tezgahın üzerine vurun (böylelikle hava kabarcıkları çıkmış olacak) Tepsiyi oda ısısında (odanın havasının kuru ve sıcak bir ortam olması önemli) makaronların üzeri kabuk tutana kadar bekletin.(10-15 dk)
  3. 160 c önceden ısıtılmış fırında 13 dakika pişirin.Macaronları fırından alıp soğumaya bırakın.
  4. Soğuyan ganaj kremasını bir sıkma torbasına yerleştirin.Bir makaron alıp ortasına ganajdan sıkın.Üzerine bir makaron daha kapatıp hafifçe bastırın.
Afiyet Olsun...
















13 yorum:

tatlı sefam dedi ki...

bır gun bende deneyeceğım sızınkıler cok guzel olmus elınıze sağlık

mutfağımdanesintiler dedi ki...

Gerekten cok ugrastirici. Hic sevmeme ragmen su an gozume nefis gozuktu. Elinize emeginize saglik. Zoru basarmaktir esas insana gurur veren. Sizde yilmamis cok guzel basarmissiniz. Sevgilerimle :)

Nurşen Aksoy dedi ki...

Ellerinize sağlık,süperler..

mavii dedi ki...

Fatos cum diyicem musadenle oncelikle makaronlarin etekli olmus gercekten de tutmus.benim ilkdenemem kakaolu beze gibi oldu.badem kabukluydu ondan oldu sanirim. Birde elmas kurabiyeyi yayinladiginiz gun bende denedim tam receteye uydum ama yayildilar neden olabilir gorseli oyle hos olmadi tekrar denemek istiyorum un miktariyla alakali olabilir mi

Unknown dedi ki...

Bu makaron işini ben de denemek istiyorum ama cesaret edemedim.Ama gördüğüm kadarıyla siz bu işi başarmışsınız. Destekleriniz için bana beklerim: bulutyolu.blogspot.com
Selamlar.

FATMA ÇELİK dedi ki...

Mavi bademlerin toz halinde olması ve kabuklarının olmaması önemli.macaron yapmanın en güzel tarafı eteklenmeseler bile tadlarının güzel olması ( bence) elmas kurabiyeye gelince kurabiyeler yayıldıysa un oranında bi sorun olabilir,bu kurabiyeyi 5. Deneyişim oldu hiç yayılma olmadı.

FATMA ÇELİK dedi ki...

Selma Tamer çok teşekkürler

mutfağımdanesintiler güzel sözlerin için çok teşekkürler

Nursen çok teşekkürler

FATMA ÇELİK dedi ki...

seniha ziyaretin için teşekkürler..

Gamze Esra Ersöz dedi ki...

Ellerinize sağlık.Çok lezzetli görünüyor.Paylaşım için teşekkürler:)

Gamze Esra Ersöz dedi ki...

Ellerinize sağlık.Çok lezzetli görünüyor.Paylaşım için teşekkürler:)

Mutfak Havlusu dedi ki...

Bende mi sizden ilham alsam?
:-)
Çok güzel olmuşlar,dediğiniz gibi fransızlar iyiler ama ben bizim de artık bu işte iyi olduğumuzu düşünüyorum.Özellikle eski ermeni&rum ustalardan el alanlar hala mâhirler..
Ellerinize sağlık,ben çok beğendim ve inanın canım istedi:-)

Lezzetli Sanatlar dedi ki...

Emelcim ellerine sağlık.
Benim makaron maceramın benzerini yaşadın mı bilmiyorum ama makaronların çok güzel görünüyor.
Harikalar, sevgiler, Pırıl.

Lezzetli Sanatlar dedi ki...

Afedersiniz isminizi aceleden yanlış yazmışım
Fatma Hanım.

Bunlar da ilginizi çekebilir