google-site-verification: google5f28debd4114d5a6.html

4 Ağustos 2012 Cumartesi

Patates Oturtma

Kızım okulda yediği bir yemeği bana tarif ederken bir hayli gülmüştüm."Anne patatesleri incecik halka halka doğrayıp üzerine kıyma koycaksın" demişti.Bir süre sonra bana pataes oturtmayı anlattığını nihayet anladım.Patates oturtma her evde yapılan bir yemektir ama bu şekilde kendi tarifimizi uygulamış olduk.Tabi Ayça'nın etkisi çok büyükkkkk.....

Patates Oturtma
Malzemeler :
  • 1,5 kg kadar patates
  • 300 gr kıyma
  • 2 büyük soğan
  • 2 yemek kaşığı salça
  • yarım çay bardağı kadar sıvıyağ
  • 3-4 diş sarımsak
  • 2-3 adet domates
  • üzeri için yarım demet maydanoz
  • tuz karabiber
Yapılışı :
  1. Fırını 220 c ayarlayın.
  2. Patatesleri soyup yarım santım kalınlığında halk halka doğrayın.Yağlı kağıt serili tepsiye yerleştirip üzerine 2-3 yemek kaşığı sıvıyağ gezdirin.Tuz serpip harmanlayın.fırına verip patatesler kızarana kadar pişirin.
  3. Soğanları incecik doğrayıp sıvıyağda soteleyin.Üzerine kıymayı ve salçayı ekleyip kavurmaya devam edin.Daha sonra rendeleyerek sarımsağı ilave edin.Tuz,karabiber ekleyip üzerine 2-3 su bardağı kadar su ekleyip 5-7 dakik kadar kaynatıp ocaktan alın.
  4. Kızarmış patatesleri fırından çıkarıp  fırın kabına alın.Üzerine kıymalı sosu gezdirin.Halka halka doğramış olduğunuz domatesleri üzerine gezdirip ince doğranmış maydanozları serpiştirin.Bu şekilde 30 dakika kadar fırında pişirin.
Afiyet Olsun ...

Not :Patatesleri dilerseniz fırında kızartmak yerine sıvıyağda da kızartabilirsiniz.Ben daha hafif olsun diye bu şekilde yapıyorum.

1 yorum:

NEŞELİ MUTFAK dedi ki...

Patatesin her hali bir başka güzeldir.

Ellerine sağlık nefis görünüyor..

Senin yavrununda çok katkısı olmuş ne güzel ,muftaga meraklı anlaşılan

sevgilerr:))

Bunlar da ilginizi çekebilir