google-site-verification: google5f28debd4114d5a6.html

5 Kasım 2011 Cumartesi

HERKESE MUTLU BAYRAMLAR


Bu tatlı bayılıyorum.Çok hafif ve sunumuda çok sık oluyor.Tatlıyı aynı gün yapıp yemekte fayda var eğer bir önceki gün yaparsanız kadayıflar yumusayabiliyor.Ben bunada bir çözüm buldum.Misafirlerim gelemeden bir gün önce muhallebiyi hazırlayıp güzelce streç filmle sarıp buz dolabında bekletiyorum.Kadayıfı da tarifdeki gibi hazırlayıp hava geçiremeyen bir kapta muhafaza ediyorum.Servis yapacağınız zaman isterseniz bir borcamda veya benim bu sefer yaptığım gibi kuplar da yapabilirsiniz.Kuplarda ki görüntüsü benim çok hoşuma gitti.Sunumuda bir o kadar rahat oldu.

Tarif Portakal Ağacı 'na ait. Muhallebisinde yumurta kullanılıyordu ama ben eklemedim.Böylede güzel oldu.

Muhallebili Kadayıf

Malzemeler :
  • 300gr kadayıf
  • 6 yemek kaşığı toz şeker
  • 4 yemek kaşığı tereyağı
  • 1 su bardağı kırılmış ceviz
Muhallebi İçin :
  • 1kg süt
  • 1 su bardağı un
  • 1 yemek kaşığı nişastası
  • 1su bardağı toz şeker
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket krema (200 ml'lik)
Yapılışı:
  1. Kadayıfları elinizle kırın.(Ben kuru kadayıf kullandığım için kolayca kırıldılar eğer yaş kadayıf kullanıcaksanız buzlukta beklettikten sonra kırabilirsiniz)Geniş bir tencereye alıp üzerine tereyağ ve toz şekeri ekleyin.Kısık ateşte altın rengi alana kadar kavurun.Soğumaya bırakın.Cevizleri de ekleyip kenarda bekletin.
  2. Krema hariç tüm malzemeleri muhallebi kıvamında pişirin.Soğuması için bekletin.Kremayı ekleyip mikserle iyice çırpın.( Bu aşamada eğer daha akıskan bir krema isterseniz biraz süt ilave edebilirsiniz)
  3. Servis edeceğiniz kabın dibine önce kadayıftan daha sonra muhallebiden koyup üzerini tekrar kadayıf döşeyin.(Dilediğiniz gibi servis yapabilirsiniz.İsterseniz borcamda isterseniz kuplar da)
Afiyet Olsun...





1 yorum:

çeşnici Handan dedi ki...

Bayramın kutlu olsun sevgiler.

Bunlar da ilginizi çekebilir