google-site-verification: google5f28debd4114d5a6.html

1 Aralık 2016 Perşembe

Çikolata Dolgulu Kurabiye



Yemek programları izlemen en büyük hobimdir.Bir çok programda kakaolu tariflerin içine bir kaşık kahve eklerseniz tadında patlamalar olur diye duymuştum.Pek cazip gelmemişti fakat son zamanlarda denediğim tariflerde (özellikle kurabiyelerde) bir kaşık kahvenin tadını nasıl değiştirdiğini,kurabiyenin pişerken nasıl evi nasıl muhteşem bir koku sardığını sizlere anlatamam..
Tarifin yapım aşamalarını instagram hesabımda videolu olarak bulabilirsiniz 

Çikolata Dolgulu Kurabiye

Bardak ölçücü 220 gr dır

Malzemeler :

  • 200 gr yumuşamış tereyağı
  • 1 su bardağı pudra şekeri
  • 1 büyük yumurta 
  • 2 yemek kaşığı yoğurt
  • Yarım barak sıvıyağ
  • 2 yemek kaşığı nescafe 
  • 3 yemek kaşığı kaynar su
  • 1 paket vanilya 
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 su bardağı nişasta
  • Yarım barda kakao 
  • 4 bardak un
  • İçi için 1 bardak kadar dabla çikolata (ben callebaut un damla çikolatasını kullandım)
  • Ürezi için pudra şekeri
Yapılışı:
  1. Nescafeyi sıcak suyla karıştırıp bir kenarda bekletin.Tereyağı ve pudra şekerini mikserle rengi açılana kadar 4-5 dakika çırpın.Yumurtayı ekleyip çırpın.Sırayla kalan tüm sıvı malzemeleri ve kahveyi ekleyin.Kakao,nişasta ve unu da (ben tam 4 bardak un ekledim ama siz yinede kontrollu bir şekilde ekleyin) ekleyip karıştırın.Hamuru uzun süre yoğurmayın.Kendini toparlaması yeterli.
  2. Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp hazırlayın.elinizle biraz inceltip üçüne 1 çay kaşığı kadar damla çikolata koyup kapatın.Elinizde hafif sıkıp yuvarlayın.Tepsiye yerleştirin.
  3. Kalan hamura da aynı işlemi uygulayın.
  4. Önceden 170 c ayarlı fırında 14-16 dakika kadar pişirin.(fazla pişirirseniz sert oluyor,fırından çıkınca yumuşak oluyor bu sizi korkutmasın soğudukça sertleşiyor)
  5. Pişen kurabiyeler biraz ılınınca her tarafını pudra şekeri ile kaplayın.
Afiyet olsun...
Not:Bu ölçülerle iki tepsi kurabiye çıkabiliyor.Ben bu kurabiyeyi yapınca hamurun yarısını yapıp kalan yarısını kocaman bir rulo şeklinde sarıp dondurucuya atıyorum.Böylelikle her an pişirebileceğim bir kurabiyem oluyor.30 dakika öncesinden çıkarıp dilimleyip pişiriyorum.Kurabiyenin iç kısmında nutella da kullanabilirsiniz fakat kurabiyeleri kapatmak biraz zor olabiliyor.

1 yorum:

Nil dedi ki...

Çikolatalı olan herşey çok güzel.

Bunlar da ilginizi çekebilir