google-site-verification: google5f28debd4114d5a6.html

20 Haziran 2015 Cumartesi

Ramazan Güveci

 Her ramazan geldiğinde annemle babamın  iyi güveç şöyle olur iyi güveç böyle olur diye atışmalarını dinlerdim.Böyle güveç ustaları her zaman yanı başımızda olduğu için tek başıma güveç yapmaya kalkışmamıştım.Bu sene karar verip kendi başıma ilk güvecimi yapmaya karar verdim.Nedendir bilmiyorum ama et yemeği pişirmek her zaman bana cok zor bir iş gibi gelmiştir.Sonunda ilk güvecimi yapmanın mutluluğu ile hemen bunu bloga eklemeliyim diyip kolları sıvadım.

Güveç 

Malzemeler:

  • 4 orta boy soğan
  • 1 kg kuşbaşı et 
  • 3 adet çarliston biber
  • 2 adet kapya biber
  • 4 adet domates
  • 1 adet patates 
  • 1 büyük patlıcan
  • 8-10 diş sarımsak
  • tuz,karabiber,kekik
  • Yarım demet maydanoz
  • 1 çay bardağı sıvıyağ
  • 3 yemek kaşığı tereyağı
Yapılışı:
  1. Soğanları yemeklik doğrayıp güveç kabının içine yerleştirin.Üzerine etleri koyup sırayla doğranmış sarımsak,çarliston biber,kapya biber,patlıcan,patates,maydanoz,dilimlenmiş domatesleri ekleyin.Baharatlarını serpiştirip üzerine 4 su bardağı kadar kaynar su ekleyin.(suyu fazla eklemeyin ki kaynayıp taşmasın)Daha sonra tereyağını ve sıvıyağı ekleyip güveç kabının üzerini aliminyum folyo ile kaplayın.
  2. Ocağa koyup orta ateşte 1 saat kaynatın.Daha sonra 250 c ye ayarlanmış fırına koyup 2,5 -3 saat kadar pişirin.(folyoyu dikkatlice açıp patatesleri ve etin pişkinliğini kontrol edebilirsiniz)














2 yorum:

sekermutfagimiz dedi ki...

Çok lezzetli görünüyor, ellerinize sağlık

Adsız dedi ki...

ya tarifleriniz çok güzel ama tariflerini yazmıyosunuz lütfen tarifleride yazın fırında sebzeli tavuk baklava hepsi çok güzel yazın lütfen

Bunlar da ilginizi çekebilir