google-site-verification: google5f28debd4114d5a6.html

10 Ekim 2012 Çarşamba

Fırında Tavuk Şiş (Tuzotlu Patates ve Dereotlu Yoğurt Sosu Eşliğinde)

İşten çıkıp eve gidince yemek yapmak için pek zamanım kalmıyor.Bu yüzden hep pratik bir şeyler üretmeye çalışıyorum.Bu tarifte onlardan biri.Eğer tavukları marine etme kısmını atlarsanız 1 saat içinde sofraya konmaya hazır bir yemek oluyor.Denemenizi tavsiye ederim...

Tavuk Şiş

Malzemeler :
  • 4 adet tavuk göğsü
  • 3-4 adet çarliston biber
  • 10-15 adet minik domates
  • 2 tatlı kaşığı kekik
  • taze çekilmiş karabiber ve tuz
  • 3 yemek kaşığı zeytinyağı
  • 5-7 adet patates +tuzot
  • Tavukları dizmek için çöp şiş
Yapılışı :
  1. Çöp şişleri su dolu bir kabın içinde bekletin.(Böylelikle su çekmiş ve fırında yanmamış oluyorlar)
  2. Tavuk göğsünü kuş başı doğrayıp kilitli bir buzdolabı poşetinin içine doldurun.Üzerine kekik,karabiber,tuz ve zeytinyağını ekleyip poşetin ağzını kapatın.Poşeti hareket ettirerek baharatın iyice karışmasını sağlayın.Buzdolabına kaldırıp 30 dakişka bekletin.
  3. Bu arada patatesleri soyup küp şeklinde doğrayın.Üzerine tuzot ve 3-4 yemek kaşığı kadar sıvıyağ ekleyip harmanlayın.Yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine yayın.
  4. Fırını 200 c ayarlayın.
  5. Çöp şişlere istediğiniz sırada tavuk,domates ve çarliston biberleri dizin.Şişleri yağlı kağıt serili tepsiye yerleştirin.Tepsiyi fırının yerleştirip kızarana kadar pişirin.
Afiyet Olsun...





6 yorum:

Deniz dedi ki...

Çok hoş görünüyorlar. Patatesleri eskiden tuzot benzeri bir karışımla kızartırdım ben de. Ama hiç tuzotla denemedim. Çok lezzet katıyor baharatlar. Ellerinize sağlık. Fotoğraflar da çok net ve canlı.

mihrimah dedi ki...

ellerine sağlık canım çok nefis görünüyorlar.afiyetler olsun sevgiler.

Unknown dedi ki...

Gece yarısı bitirdi beni bu görüntü..
Nefiss görünüyor canım..
Ellerine sağlık.
Sevgiler.

Narince dedi ki...

Tavuk gogus etii pek sevmiyoruz. Ama arada sise dizip tencereede az ateset kendi suyunda, sosunda pisiriyorum ben de ellerinize saglik.

selinaycan dedi ki...

Merrhaba ortalama ne kdr surede pısıyor acaba patateslerden dolayuı tahmn edemedmde

selinaycan dedi ki...

Merhaba ortalama ne kadar surede pısıyor acaba

Bunlar da ilginizi çekebilir