google-site-verification: google5f28debd4114d5a6.html

8 Ekim 2012 Pazartesi

Fırın Sütlaç

Ne zamandır fırın sütlaç denemeyi düşünüyordum.Uzun araştırmalar sonucu bir sürü tarif okuduktan sonra kendi tarifimi oluşturdum.Ben sonucu çok beğendim.

Fırın sütlaç

Malzemeler :
  • 1 litre süt
  • 3 yemek kaşığı pirinç
  • 2 su bardağı su
  • Yarım su bardağı toz şeker (damak zevkinize göre arttırabilirsiniz)
  • 3 yemek kaşığı nişasta
  • 2 adet yumurta sarısı
  • 1 paket vanilya
Yapılışı :
  1. Princi yıkayıp 2 su bardağı su ile birlikte suyunu iyice çekene kadar pişirin.Sütü ilave edip kaynatın. Daha sonra toz şekeri ekleyip kısık ateşte 10-12 dakika kadar pişirin.
  2. 1 çay bardağı kadar suda nişastayı eritip sütlaça ekleyin.Bir taşım kaynattıktan sonra ocaktan alın.
  3. Yumurta sarılarını bir kasede çırpın.Sütlaçtan bir kepçe kadar alıp çırpılmış yumurta sarılarına azar azar ilave edin.(bu kısım önemli,bir anda dökerseniz yumurta sarıları pişebilir).Daha sonra bu karışımı tenceredeki sütlaca katıp karıştırın.
  4. Sütlacı fırına dayanıklı kaselere boşaltıp bir fırın tepsisine yerleştirin.Tepsiyi yarısına kadar kaynar suyla doldurun.( Tepsiyi fırına yerleştirdikten sonra kaynar suyu dökmek daha iyi oluyor).
  5. 200 c fırında üzerleri kızarana kadar pişirin.
Afiyet Olsun ...



4 yorum:

Gizem dedi ki...

Çok özledim ya ne zamandır yemiyorum :(

Deniz dedi ki...

Ne zamandır canım istiyodu. Yakın zamanda yapmalı. Soğuk soğuk pek severim. Böyle kaplardan ben de alıcam, sütlaca en çok bu kaplar yakışıyor :)

fuat gencal dedi ki...

Hayırlı haftalar, ellerinize, emeğinize sağlık. Çok güzel ve leziz bir görüntüsü var.

Saygılar..

Unknown dedi ki...

bayılırımmm fırın sütlaca :)
artık takipteyim ben izleyiciniz oluyorum,sizide beklerim bende yeni katıldım aranıza izleyicim olursanız sevinirim sevgiler...

Bunlar da ilginizi çekebilir