google-site-verification: google5f28debd4114d5a6.html

28 Aralık 2011 Çarşamba

Karamelli Tatlı

Karamel tadına sevenler için harika bir tatlı.

Karamelli Tatlı

Malzemeler :
  • 1 paket etimek
  • 2 su bardağı toz şeker
  • 2 su bardağı su
Muhallebi İçin :
  • 1 litre süt
  • 1 su bardağı un
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket krema
Karamel Sos İçin :
  • 1 su bardağı toz şeker 
  • 100 ml krema  
Yapılışı :
  1. Etimekleri hafifçe kırıp derin bir kaseye boşaltın. 
  2. Toz şekeri tencereye alıp ocağa koyun.Kısık ateşte şekerin erimesini sağlayın.( bu kısımda biraz sabır gerekli)Şeker eriyince içine 2 su bardağı suyu dökün.10-15 dakika kadar bu sekilde kısık ateşte kaynatın.Şerbeti etimeklerin üzerine dökün.Arada bir iki kez karıştırarak tüm etimeklerin şerbeti çekmesini sağlayın.
  3. Muhallebi için gerekli malzemelerden vanilya hariç tüm malzemeleri tencereye alın.Muhallebi kıvamına gelinceye kadar pişirin.Kaynayınca içine vanilyaları ekleyin.Soğumaya bırakın.
  4. Muhallebiye 1 paket kremayı ekleyip mikserle iyice çırpın.( bu aşamada muhallebiniz katılaşırsa biraz daha süt ilave edebilirsiniz).
  5. Kupların alt kızmına bir kaşık etimekten koyup üzerine bir kepçe krema koyun.tekrar etimek ve en üstede tekrar kremadan 1 kepçe ekleyin.Bu şekilde servis edene kadar dolapta bekletin.Servis etmeden hemen önce üzerine karamel sos gezdirin.
Karamel Sos Yapılışı :
  1. Toz şekeri küçük bir sos tenceresine alıp kısık ateşte eritin.Şeker tamamen eriyince üzerine kremayı dökün.Sürekli karıştırarak içindeki topakların erimesini sağlayın.Ocaktan alın.Soğumaya bırakın.
Afiyet Olsun ...

Not : Ben tatlının kremasını, etimeklerini ve karamel sosunu 1 gece önceden hazırladım.Servis etmeden önce kuplara boşaltıp bu şeklide servis ettim.




7 yorum:

mutfagabuyrun dedi ki...

offff.nefis olmuş canım.bayıldım görüntüye.ellerine sağlık.öpüyorum.

FATMA ÇELİK dedi ki...

Sevda
Bu içten yorumun için teşekkür ederim

Canan Demirbağ dedi ki...

görüntü harika ellerine sağlık:))

FATMA ÇELİK dedi ki...

teşekkürler canan

ebru altin dedi ki...

Çok güzel olmuşlar ama bunlarr, ellerinize sağlık...

Bana da beklerimi kucak dolusu sevgiler... :)

FATMA ÇELİK dedi ki...

Brai
teşekkür ederim
Uğrıycam sizede

CAFE MERCİMEK dedi ki...

kesinlikle süper oluyor, ben kupta değil borcamda yapıyorum üstüne karamel hiç denemedim çok güzel fikir oldu banada, birde karamel sos ile deneyeceğim

Bunlar da ilginizi çekebilir