google-site-verification: google5f28debd4114d5a6.html

19 Kasım 2011 Cumartesi

Tavuklu Mısırlı Börek

Geçen gün yaptığım Tavuklu Börek te kullandığım tavuklu harçtan biraz artmıştı.Bende bunu börek yaparak değerlendirdim.Bu böreğin şeklini çok seviyorum.İç malzemesini istediğiniz gibi değiştirebilirsiniz.Yakında ıspanaklı olarak denemeyi düşünüyorum.

Tavuklu Mısırlı Börek

Malzemeler :
  • 3 adet yufka
  • 1 su bardağı sıvı yağ
  • 2 adet yumurta
  • 1 su bardağı mısır
  • Tavuklu İç Harcı için : Tavuklu Börek tarifindeki iç harcı kullandım
Yapılışı :
  1. Tavuklu harcı tarife göre hazırlayın.
  2. Sıvıyağ ve yumurtayı bir kasede çırpın.
  3. 3 yufkayı aralarına yumurtalı karışımdan sürüp üst üste dizin.Kenarlarını içe doğru katlayıp kare şekline getirin.Katladığınız kısımlarada yumurtalı karışımdan sürün.Tavuklu harcı içine yayıp üzerine 1 su bardağı haşlanmış mısırı dökün.Kenarlarını içe doğru katlayın.(zarf şeklinde) Tepsiye alıp üzerine kalan yumurta karışımdan sürün.Bıçakla hafifçe kesin.
  4. 180 c önceden ısıtılmış fırında kızarana kadar pişirin.Sıcak olarak servis edin.
Afiyet Olsun ...







1 yorum:

Deniz dedi ki...

Şekli çok hoş. Az olur diye düşünmüştüm ama epey dilim çıkıyormuş.

Bunlar da ilginizi çekebilir