google-site-verification: google5f28debd4114d5a6.html

23 Kasım 2011 Çarşamba

Bir Pazar Kahvaltısı Daha

Pazar sabahı güzel bir sofra kurma ilhamıyla uyandım.Deneyeceğim tarifler arasında olan Kahvaltı Çöreklerini yapmaya koyuldum.Tadını çok beğendim özellikle şekli çok güzel oldu.Kabardıkça ortadan kesilmiş gibi bir görüntüsü oldu.

Tam buğday unlu poğaça tarifim onu izledi.Farklı unlar kullanmak bu aralar çok ilgimi çekiyor.Sırada kepekli un ve çavdar unundan yapmayı planladığım muffinler var.


Poğaçalar piştikten sonra sofrayı kurdum ama ev halkı o kadar sabırsızdiki "bir resmini çekeyim" dememe kalmadan sofraya hucum edildi.Hal böyle iken resimler bana göre biraz özensiz oldu.

Menümüz :
- Kahvaltı Çöreği
- Tam buğday unlu peynirli poğaça
- Actifry da karışık sebze kızartması


Tam Buğday Unlu Peynirli Poğaça


Malzemeler :
  • 2 su bardağı tam buğday unu
  • 2 su bardağı ılık süt
  • Yarım su bardağı sıvı yağ
  • 1 paket toz maya
  • 2 yemek kaşığı toz şeker
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 2 yumurta (1 tanesinin sarısı üzerine sürülecek)
  • Aldığı kadar un (normal un)
  • İçi için Peynir ve maydanoz karışımı
Yapılışı :
  1. Normal un hariç tüm malzemeleri karıştırma kabına alıp yoğurmaya başlayın.Normal un ilave ederek yumuşak bir hamur elde edin.
  2. Mayalanması için Üzerini nemli bir bez örterek ılık bir ortamda 45 dk bekletin.
  3. Hamurdan parçalar koparıp elinizde biraz açın ve içine peynirli harçtan koyup istediğiniz şekilde kapatıın.Tepsiye yerleştirin.Tekrar mayalanması için 30 dk bekletin.Üzerine yumurta sarısı sürün.180 c önceden ısıtılmış fıırnda kızarana kadar pişirin.


3 yorum:

Unknown dedi ki...

Harika bir masa ve poğaçalarda nefiss görünüyorlar.
Ellerine sağlık.
Sevgiler

Aysegul dedi ki...

Boyle bir sofraya uyanmak vardi ah ah

veykan dedi ki...

Süper kahvaltı masası olmuş, insanın teyze ben geldim diyesi geliyor :)

Bunlar da ilginizi çekebilir